Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Dansk Sprognævn
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 48 (2015)
No. 48 (2015)
Published:
2015-06-30
Editorial
Kolofon og indholdsfortegnelse
PDF (Dansk)
Forord
7-8
PDF (Dansk)
Articles
Tilegnelse af fortællerperspektiv og referentperspektiv i dansk tegnsprog: introduktion af en ny referent
Elisabeth Engberg-Pedersen
9-35
PDF (Dansk)
Flersprogethed på Facebook. Flersprogede unges interaktion på Facebook i et sprogtilegnelsesperspektiv
Ulf Dalvad Berthelsen
36-70
PDF (Dansk)
Sprogbrugsbaseret læring i en tosproget hverdag. En forskningsoversigt over sprogbrugsbaseret andetsprogstilegnelse og sprogpædagogiske implikationer
Søren Wind Eskildsen, Johannes Wagner
71-104
PDF (Dansk)
Danske børns tilegnelse af bøjningsmorfologi - udviklingen af substantivernes pluralisbøjning i alderen 0-10 år
Laila Kjærbæk
105-137
PDF (Dansk)
Én stavelse, to synsvinkler – børns tilegnelse af dialogiske partikler
Ditte Boeg Thomsen
138-163
PDF (Dansk)
Reviews
Sprog, forståelse og handling. Anmeldelse af Christina Fogtmann:
Forståelsens psykologi. Mentalisering i teori og praksis
Thomas Wiben Jensen
164-173
PDF (Dansk)
Anmeldelse af Carsten Elbro & Mads Poulsen:
Hold i virkeligheden. Statistik og evidens i uddannelse
Laura Winther Balling, Rikke Slot Johnsen
174-181
PDF (Dansk)
Abstracts
Acquisition of narrator perspective and referent perspective in Danish Sign Language – introducing a new referent in a narrative
Elisabeth Engberg-Pedersen
182
PDF (Dansk)
Bilingualism on Facebook. An acquisitional perspective on bilingual adolescents’ use of Facebook
Ulf Dalvad Berthelsen
183
PDF (Dansk)
Usage-based learning in everyday bilingual practice. A survey of usage-based second language acquisition research with implications for teaching
Søren Wind Eskildsen, Johannes Wagner
184
PDF (Dansk)
Danish children’s acquisition of inflectional morphology – the development of noun plural inflection in the age of 0-10 years
Laila Kjærbæk
185
PDF (Dansk)
One syllable, two points of view – Danish children’s acquisition of dialogic particles
Ditte Boeg Thomsen
186
PDF (Dansk)
Make a Submission
Make a Submission
Language
Dansk
English
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
Current Issue