Anmeldelse: Elisabeth Engberg-Pedersen, Kasper Boye & Peter Harder: Semantik. Samfundslitteratur, 2019
DOI:
https://doi.org/10.7146/nys.v1i57.117122References
Bateson, G. 1972. Form, substance and difference. Steps to an ecology of mind, 455-472. Northvale, New Jersey & London: Jason Aronson.
Cruse, A. 2011. Meaning in language: An introduction to semantics and pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Dik, S.C. 1997. The theory of functional grammar. Berlin: Mouton de Gruyter.
Engberg-Pedersen, E., M. Fortescue, P. Harder, L. Heltoft, L.F. Jakobsen (red.). 1996. Content, expression and structure. Studies in Danish Functional Grammar. Amsterdam: John Benjamins. DOI: 10.1075/slcs.29.
Engberg-Pedersen, E., M. Fortescue, P. Harder, L. Heltoft, M. Herslund, L.F. Jakobsen. 2005. Dansk Funktionel Lingvistik. Københavns Universitet, Handelshøjskolen i København & Roskilde Universitetscenter.
Hansen, E. & L. Heltoft. 2011. Grammatik over det danske sprog (GDS). København: Det Danske Sprog- og Litteraturselskab.
Harder, P. 1992. Herfra og dertil. Mål & Mæle 15.1. 23-30.
Harder, P. 1996. Functional semantics. A theory of meaning, structure and tense in English. Berlin: Mouton de Gruyter.
Harder, P. 2006. Dansk Funktionel Lingvistik. NyS 34-35. 92-130. DOI: 10.7146/nys. v34i34-35.13459.
Levin, P. 1968. Semantik. København: Nyt Nordisk Forlag.
Levinson, S.C. 1983. Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press.
Lyons, J. 1977. Semantics I-II. Cambridge: Cambridge University Press.
Löbner, S. 2015. Semantik: Eine Einfüring. Berlin: De Gruyter.
Saeed, J.I. 2009. Semantics. Hoboken: Wiley-Blackwell. DOI: 10.1515/9783110350906.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Forfatteren/forfatterne og NyS har ophavsret til de artikler og anmeldelser der bringes i tidsskriftet. NyS har ophavsretten til den udgivne version af tidsskriftet. Forfatteren har ophavsretten til sin egen tekst. Forfattere kan arkivere den publicerede artikel på deres institutions forskningsarkiv (Institutional Repository) eller en privat hjemmeside, når forfatteren samtidig linker til artiklen med den officielle DOI.
For artikler publiceret i NyS tillades at læsere kan downloade, kopiere, udskrive, søge eller linke til og citere fra artikler til ethvert lovligt formål. Artikler kan frit deles og linkes til på forsknings- og undervisningsnetværk (så som Blackboard, Moodle, Canvas o.a.). Link foretrækkes fordi det giver oplysning om brug af tidsskriftets artikler, og fordi det anerkender tidsskriftets redaktionelle arbejde. NyS tillader ikke at læsere bruger artikler eller dele af dem i egne artikler uden at citere, eller at læsere på anden vis anvender dem til kommercielle formål.